Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارکت لمینت چیست؟

لمینت که به پارکت لمینت هم معروف هست، یک کفپوش ترکیبی است. یعنی از چند لایه ساخته شده:

رویی ترین لایه یک لایه‌ی شفاف است که هدفش جلوگیری از سایش لمینت هست؛

لایه‌ی دوم، قسمت چاپی لمینته که دکور و شکل ظاهری لمینت مربوط به اون هست؛

لایه بعدی یک متریال متراکم چوبی بنام HDF (High Density Fiberboard) است که پایه‌ی لمینت را شکل داده و مقاومت لمینت بخاطر این مورد می باشد وآخرین لایه هم لایه‌ی بالانس هست که از خمیدگی یا تغییر شکل پارکت جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نکات مهم در هنگام خرید پارکت لمینت


نکاتی در هنگام خرید پارکت لمینت مهم هستند که حتما باید از آن مطلع باشید
درجه کیفی و مغزی ام دی اف*
میزان مقاومت آن در برابر ضربه و آب *

کلیک ها و نحوه اتصال پارکت ها *
فوم زیر پارکت ها و ضخامتی که می بایست تهیه کنید

نکته آخری که شاید به آن باید توجه شود فضای داخلی خانه می باشد که لازم است با توجه به نور ورودی و مساحت فضا مناسب ترین طرح و رنگ انتخاب شود.

 

 

دیوارپوش پی وی سی چیست؟

دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند که دیوارپوش پی وی سی نمونه ای پر طرفدار از آن ها می باشد. پی وی سی PVC نوعی پلیمر ترموپلاستیک است که کاربرد متنوعی در صنعت ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی دارد.

این نوع پلاستیک هم به عنوان پوششی دکوراتیو برای دیوار کاربرد دارد و هم در ساخت سقف کاذب PVC مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب پنل های پی وی سی متناسب با دکوراسیون محل مورد نظر، فضایی شیک و آرام به خانه شما می دهد و راه حلی مناسب برای صرفه جویی در هزینه های جانبی ساختمان مانند تعمیر و رنگ آمیزی می باشد.

 


دیوارپوش پی وی سی در چند مدل می باشد , مدلهای ساده , مدلهای روکشدار, مدلهای چاپی
تمامی دیوارپوشهای پی وی سی با ضخامت حدود یک سانتیمتر و یک رویه آن که طرح و نما دیوارپوش بوده  و زیره ( پشت) دیوارپوش برای قرار گرفتن روی سطح دیوار( محل اجر) می باشد همچنین بین زیره دیوارپوشها و رویه اصلی شبکه ای بصورت خانه های توخالی قرار گرفته ( که به میزان کمی نقش عایق صوتی را هم دارد)

 

ویژگی دیوار پوش های پی وی سی

از دیوار پوش های پی وی سی می توان بعد از مراحل سفت کاری ساختمان استفاده کرد و دیگر نیازی به تعمیر و سایر هزینه های جانبی برای پوشاندن دیوارها نیست.

این دیوار پوش ها ضد باکتری و ضد حشره هستند. بنابراین پشت آن ها هیچ حشره ای نمی تواند زندگی کند.

قابل شستشو با انواع مواد شوینده غیر اسیدی

دیوار پوش pvc در برابر سرما و گرما عایق است و اجازه نمی دهد این انرژی ها اتلاف شوند.

انعطاف پذیری بالایی دارند.

در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند.

در پشت دیوار پوش فضای کافی برای عبور سیم کشی های برق وجود دارد.

قابلیت رنگ آمیزی دارند.

عایق صوت به حساب می آیند.

در برابر رطوبت از دیوار محافظت می کنند و در واقع عایق رطوبت نیز هستند.

 

دیوارپوش ام دی اف(MDF)

دیوار پوش ام دی اف از جنس نوعی چوب فشرده میباشد که دارای روکش هایی مقاوم است. همانطور که در بالاتر اشاره شد پانل پی وی سی راه کاری مناسب برای پوشش راه پله به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر ضربه های محکم نمیباشد اما دیوارپوش ام دی اف بسیار مقاوم بوده و شما میتوانید با خیال راحت از این محصول در تمامی مقاطع استفاده نمایید و این اطمینان را داشته باشید که با ضربه های محکم و مستقیم و همچنین اجسام تیز مقاومت لازم را دارا میباشد.

و اما نکته ای که در اینجا باید متذکر شد، عدم مقاومت این متریال در برابر رطوبت و آب میباشد و این نیز به دلیل چوبی بودن این محصول است که میتواند ما را در مورد استفاده از این نوع دیوار پوش در مناطق مرطوب منصرف نماید.

 

از مزایای دیگر این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مقاوم در برابر مایعات و شست‌وشو

- تنوع بالا در طرح و رنگ

- قیمت مناسب

- مقاوم در برابر ضربه و ساییدگی

- عایق در برابر حرارت، برودت و صدا

 

 

دیوار کناف

اجری دیوار کناف نوعی جدا کننده به حساب می آید که به اسم درای وال نیاز معرفی می گردد. این نوع از پوشش برای نوع غیر باربری که برای تقسیم فضاهای داخلی یک ساختمان استفاده می شود و همچنین دارای قاب سبک نیز می باشند. اجرای دیوار کناف که یک و یا چندین لایه صفحات روکش دار گچی بر روی آن ها پیچ شده اند. دیوار کاذب کناف به صورت پوششی می باشد که دارای خصوصیت خوب و ویژگی های بسیار بالایی است.

دیوار کناف ساخته شده از ترکیب فلز و همچنین صفحات روکش دار گچی یا سیمانی و عایق خوبی در اجرای دیوار پوش کناف نیز می باشد. از آن می توان به واسطه وجود همین عایق ها، این محصول را به عنوان بهترین نوع خشک در اندازه استانداردهای بین المللی بر شمرد. نوع خشک آن به واسطه این نوع از متریال، درزگیر، دیگر اتصالات و همچنین عایق ها از هر نوع صدا و انتقال دما جلوگیری خواهد کرد، که به همین دلیل عملکرد فوق العاده ای نیز دارند.

در اجرای دیوار کناف به صورت دو گروه وجود دارد که شامل جداکننده و نوع پوششی آن است. از لحاظ طراحی معماری و ویژگی های ساختاری هیچ نوع محدودیتی در انتخاب آن ها وجود ندارد. این محصولات انواع متفاوتی از جمله جدا کننده ساده، با مقاومت بالای مکانیکی و همچنین با عملکرد صوتی و تاسیساتی نیز دارد. همچنین نوع پوششی آن به دو نوع با سازه و بدون سازه تقسیم بندی می گردد.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب با الگوبرداری از سقف آویزهایی که در قرن چهاردهم میلادی در کشور ژاپن و به منظور افزایش زیبایی معابد به کار می‌رفت طراحی شد. با شروع قرن بیستم میلادی، مهندسان آمریکایی نیز برای ساخت سقف تالارهای بزرگ مجموعه‌ای از تایل‌ها و سیستم‌های نگهدارنده را به کار می‌گرفتند. این روش تا زمان بازسازی آن مکان بسیار خوب بود. اما با فرا رسیدن زمان بازسازی و با توجه به این که دسترسی به قسمت بالایی این نوع سقف عملا غیرممکن بود، معمولا این بخش از سازه را بدون مرمت باقی می‌گذاشتند.

شرایط نصب سقف کاذب:

نصب و راه اندازی نیاز به دقت کارشناسان دارد: سقف کاذب نیاز به دقت در طراحی ، محاسبه و نصب دارد و فقط باید توسط متخصصان نصب شود.برای اتاق های کم سقف امکان پذیر نیست: باید حداقل ۸ اینچ از دیوار اصلی فاصله داشته باشد. بنابراین ، همیشه توصیه می شود که ارتفاع سقف ۱۱ فوت یا بیشتر باشد.

 

اگر قصد دارید که سیستم کناف را در خانه خود اجرا کنید و به کمک یک تیم حرفه ای و خبره نیاز دارید، ما به شما شرکت شهام دیزاین را معرفی می کنیم.

برای کسب مشاوره با کارشناسان شهام دیزاین در ارتباط باشید:

66125971 – 021

88528044 - 021

منبع: الف

کلیدواژه: پی وی سی پارکت لمینت دیوار کناف دیوار پوش سقف کاذب ام دی اف پوش ها لایه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد

فیلم «آپاراتچی» مصداقی از پرداختن به سینمای مردمی است که در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست سیمرغ بلورین و جایزه ویژه کارگردانی بخش نگاه نو را از هیئت داوران دریافت کند؛ از مهم‌ترین ویژگی‌های این فیلم روایتی است که فضای خارج از پایتخت ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «من فقط یک فیلم‌سازم و تمام زندگی‌ام سینماست. سینما شغل من نیست، عشق منه.» این‌ها سخنان جلیل رشیدی است، شخصیت اول فیلم آپاراتچی، که برگرفته از شخصیت جلیل طائفی، یک عاشق سینما در دهه ۶۰ است؛ جلیل اگر چه شغلش نقاشی است، اما عشقش فیلم‌سازی است و حاضر است سختی‌هایش را هم به جان بخرد؛ فیلم آپاراتچی روایتگر دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما است که با اشتیاق تمام به تولید چند فیلم کوتاه موفق شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است؛ به طور کلی در این فیلم با یک اثر درباره سینما و برای سینما روبه‌رو هستیم.

مسئله آپاراتچی مسئله سینما، مسئله بقا یا از میان رفتن سینما است، مسئله فیلم آپاراتچی به ظاهر محدود به یک دوره زمانی خاص و در عمل مربوط به همیشه تاریخ در این مرز پرگهر است و بر این اساس علی طاهرفر کارگردان فیلم آپاراتچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دو رویکرد اساسی در درون‌مایه فیلم آپاراتچی وجود دارد، اظهار می‌کند: رویکرد اول فیلم آپاراتچی هنر مردمی است و رویکرد دوم آن روایت دهه ۶۰، زیست و فرهنگ مردم تبریز در این دهه است که می‌توان گفت در دل همین هنر مردمی ادای دین به سینما نیز موضوعی نهفته است.

وی ادامه می‌دهد: موقعیت فیلم در ادای دین به سینما جزو موقعیت‌های نمایشی است که بیشتر کارگردانان دوست دارند در آن یک تجربه داشته باشند چراکه یک عمر پشت دوربین به تجربه نشستند و می‌خواهند همین تجربیات را جلوی دوربین ببرند.

کارگردان فیلم آپاراتچی با اشاره به اینکه همانند کشورهای دیگر نمایندگان زیادی برای فیلم در سینما ایران داریم و این موضوع یک دغدغه فرهنگی برای سینماگران محسوب می‌شود، تصریح می‌کند: گاهی اوقات در دل فیلم‌ها بسیاری از حقایق سینما ظهور و بروز پیدا می‌کند، به طوری که گاهی لحظات شیرینی را رقم می‌زند و گاهی نیز حقایق تلخی در آن هست که نکات گفته نشده سینما را بیان می‌کند؛ در همین راستا این اتفاقات دست به دست هم دادند که من با رغبت به سمت آپاراتچی بیایم.

در «آپاراتچی»، تلاش برای ارائه هنر مردمی بود

وی با اشاره به موضوع ادای دین به سینما می‌افزاید: وقتی که با یک موضوع خاص مواجه هستیم مخاطبان آن خاص خواهند بود و عام نیستند در همین راستا تلاش کردیم هنر مردمی را ارائه دهیم که مخاطب عام داشته باشد.

طاهرفر می‌گوید: دغدغه ما این بود که فیلمی با شاخصه‌ها و مولفه‌هایی را تولید کنیم که مخاطب عام را جذب کند تا افراد علاوه بر اینکه لحظات شاد، مفرح، شیرین و گاهی کمدی را مشاهده می‌کنند، هنگام خروج از سینما یک ارزش افزوده فرهنگی نیز به همراه داشته باشند چراکه مخاطب در سبد فرهنگی خود یک فیلمی را انتخاب و هزینه اقتصادی کرده است در همین راستا حق دارد هنگام خروج از سینما حداقل از نظر مضمونی یک تعالی را در خود احساس کند.

وی در خصوص برخوردهای مردمی نسبت به فیلم نیز اظهار می‌کند: هنگامی که در عرصه‌ی غوغا سالاری فیلم‌های کمدی و گیشه پسند قدم می‌گذارید کار دشوار می‌شود اما به لطف خدا در هر کدام از مولفه‌هایی که بیان شد بازخوردهایی با تراز بالا و پایین از سوی مخاطبین دریافت کردیم که این بازخوردهای خوب انگیزه مضاعفی را برای ادامه دادن در این مسیر به ما داده است.

کارگردان فیلم آپاراتچی با بیان اینکه امیدوارم روزگاری به این نتیجه نرسیم که باید در بستر طنز چیزی را تعریف کنیم تا مخاطب به سینما بیاید، ادامه می‌دهد: ما باید در لایه‌های بیرونی، درونی، فرامتن و زیر متن یک مفهومی را بگنجانیم تا مردم به بهانه کمدی بودن فیلم بیایند و آن مورد را نیز دریافت کنند؛ از این رو امیدوارم روزی فرا برسد که ما در حوزه فیلم‌های غیر کمدی به جایگاهی برسیم که فیلم ما جزو انتخاب اول تماشاچی‌ها باشد.

وی تصریح می‌کند: طی سال‌های اخیر اتفاقاتی رخ داده که سلیقه مخاطبین را بر مدار برخی کارهای ناصواب فرهنگی بناگذاری کردیم و این اتفاقی نامبارک و راه انحطاط سینمایی ما است، از این رو باید توجه داشت که معمولاً وقتی چنین اتفاقی می‌افتد هم سرمایه‌گذاران و هم تهیه کنندگان و به تبع آن در یک دراز مدت یا میان مدت کارگردانان و نویسندگان نیز به آن سمت خواهند رفت و صرفاً بر مبنای رسالت خود عمل نمی‌کنند؛ در همین راستا امیدوارم روز فرا برسد که با حمایت سازمان سینمایی و جریان سینمایی کشور شاهده آفرینش آثاری بهتر باشیم.

تنوع ژانرهای جشنواره فجر، از مهم‌ترین نکات آن بود

طاهرفر می‌افزاید: جشنواره فیلم فجر امسال از همان انتخاب فیلم‌ها برای بخش نگاه نو و سیمرغ، طبقه بندی که اتفاق افتاد و جواب نهایی که برگزار کنندگان آن مبنی بر تکمیل جدول فیلم‌ها دادند که در وسط جشنواره نیز خیلی از منتقدین و کارشناسان عنوان کردند که عدالت سینمایی رعایت نشده، با فراز و نشیب زیادی همراه بود؛ در همین راستا باید گفت که حواشی جشنواره زیاد بود اما مهم‌ترین حسن آن وجود تنوع موضوعی قابل قبول سینمای اجتماعی، کمدی، سیاسی، ورزشی و حتی کودک و نوجوان بود.

وی با بیان اینکه ما گاهی اوقات مصلحت را فدای حقیقت می‌کنیم، می‌گوید: بسیاری از فیلمسازان دیگری بودند که باید در بخش سودای سیمرغ حضور پیدا می‌کردند، همه عوامل‌شان به چالش کشیده می‌شدند و یک رقابت پایا پای می‌داشتند اما این اتفاق نیفتاد؛ از این رو یقین دارم که سال بعد سازمان سینمایی یک تدبیری برای این موضوع خواهد داشت.

کارگردان فیلم آپاراتچی اظهار می‌کند: باید اعتراف کنم لطف خدا و شهدا بود که در اولین حضور و اولین فیلمم در بخش مسابقه رفتیم و سیمرغ نیز گرفتیم؛ همچنین خیلی خوشحالم که فیلمی با موضوع دهه ۶۰، جنگ، ترور، شهادت، نماز جمعه و هنر مردمی ساختیم.

وی با بیان اینکه دیوار بزرگ و حائلی که برای تولید فیلم میان شهرستان و پایتخت بود در حال کوتاه شدن است، ادامه می‌دهد: اتفاق بدی است که فیلمسازان شهرستانی بعد از یک، دو و حتی سه دهه بعد فضا برایشان فراهم شود تا فیلم بسازند، چراکه این باعث می‌شود خیلی از انرژی‌ها، پتانسیل‌ها و استعدادهایی که در شهرستان‌ها داریم رو به نابودی برود و گاهی نیز فنا می‌شوند؛ به طوری که شخص یا مسیر خود را عوض می‌کند و قلم و دوربین را زمین می‌گذارند یا امیدی به این سینما نخواهد داشت.

طاهرفر تصریح می‌کند: با رویکردهای امسال جشنواره فیلم فجر به آینده امیدوار شدم و امیدوارم که سازمان سینمایی سوره، فارابی و سازمان سینمایی در ادامه نیز اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

تصویر، هنری اثرگذار است

علیرضا استادی بازیگر فیلم آپاراتچی نیز در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه از حضور خود در خانواده فیلم آپاراتچی خرسند هستم، اظهار می‌کند: هر هنرمندی دغدغه این را دارد که متفاوت‌تر از قبل باشد، در همین راستا این پروژه برای من یکی از بارزترین موارد بود و زمانی که کار پیشنهاد شد، کلیت فیلم را خواندم و با توجه به اینکه فیلمی روایی و روایتگر بخشی از هنر سینما بود با افتخار نقش پیشنهاد شده را قبول کردم.

وی ادامه می‌دهد: در بازخوردها بیان شد که آپاراتچی فیلم کمدی شریفی است که می‌شود آن را با خانواده دید، نمی‌گویم فیلم‌های دیگر خالی از شرافت بوده اما این فیلم با توجه به تحقیق و پژوهشی که آقای طاهرفر انجام دادند در این زمینه به طبع خود را نشان داده است چرا که وقتی یک کار خروجی یک تفکر و پژوهش باشد و درست چیده شود خروجی آن استقبال خوب مردم خواهد بود؛ از این رو فیلم خوب اقبال شده و نشان می‌دهد که فیلمساز توانسته کار خود را به درستی انجام دهد.

بازیگر فیلم آپاراتچی تصریح می‌کند: جشنواره چکیده و نتیجه کارهای تولید شده یک الی دو ساله هنرمندان است و در فیلم هنرمندان نیز می‌توانیم بازخورد شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و… را مشاهده کنیم.

وی افزود: هویت یک ملت در آثار هنری‌شان دیده می‌شود به همین خاطر من تمام کارهای تولید شده را خالی از این بحث نمی‌بینم و به مرزبندی شهرستانی و مرکزی زیاد قائل نیستم چراکه هر هنرمندی اگر کار قابل اعتنا برای تولید داشته باشد می‌تواند حرفی نیز برای گفتن داشته باشد؛ در همین راستا فیلم آپاراتچی هم از آن دسته کارهایی است که فیلمساز توانسته به نحو احسن کار خود را انجام دهد.

استادی می‌گوید: ساخت فیلم‌هایی همچون آپاراتچی می‌تواند بر فرهنگ یک کشور اثرگذار باشد چرا که اکنون یکی از هنرهای ارتباطی و تأثیرگذار، هنر تصویر است و باید بیشتر به آن اهمیت داده شود.

وی اظهار می‌کند: به وفور سوژه‌هایی همچون آپاراتچی در کشور و جامعه ما اتفاق افتاده است؛ در همین راستا پرداختن به شخصیت‌های هنری، قهرمانی، فرهنگی و… در قالب سینما، تلویزیون و مواردی از این دست می‌تواند بر افق فرهنگی و هنری کشور مؤثر باشد.

به گزارش ایمنا، آپاراتچی تازه‌ترین روایت سینما از سینما است که می‌توان آن را ادای دینی به این حوزه دانست اما آنچه این فیلم را از دیگر آثار مشابه در این زمینه متمایز می‌کند، پرداختن به سینمای مردمی است و تقابل آشکاری که این نوع از سینما با دو جریان تحجر و شبه روشنفکری دارد؛ فیلم سینمایی آپاراتچی در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست سیمرغ بلورین و جایزه ویژه کارگردانی بخش نگاه نو را از هیئت داوران دریافت کند و در این راستا باید به این نکته توجه داشت آپاراتچی سعی داشته عموم مردم را به فیلم جذب کند و در این مسیر به موفقیت نیز دست یافته است.

کد خبر 748562

دیگر خبرها

  • فیلم دیدنی از یک دیوار برفی عظیم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • عبور از دیوار چین: ستاره چینی برابر نوشاد زانو زد
  • (ویدئو) نجات توله سگ گیر کرده بین دو دیوار
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • کاربرد انواع ریسه ال ای دی در دکوراسیون داخلی
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • خداحافظی احساسی: دیوار زرد اشک رویس را در آورد
  • تصادف در جاده رشت - انزلی ۱ کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت