حرفه ای ترین راه های اجرای دیوارپوش پی وی سی و نصب سقف کاذب
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۲۲۵۲
دکوراسیون داخلی یکی از عوامل مهم در روحیات و خلقیات پرسنل هر اداره یا شرکتی است که تاثیر بسزایی در بازدهی فعالیتی نیروها دارد. اما این عامل مهم از اجزای خردتری تشکیل شده است که هرکدام به نحوی در زیبایی و منحصربفرد بودن فضا نقش مهمی دارند. اگر بخواهیم کمی بیشتر به این موضوع ورود کنیم، باید به نحوه نصب و زیرسازی اجزای دکوراسیون داخلی نیز توجه بسیاری داشته باشیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این روزها اهمیت دادن به دکوراسیون داخلی جزو یکی از موارد اصلی برای هر شخصی شده است. با ورود عناصر مختلف مناسب برای طراحی داخلی، زمینه انتخاب برای همه افراد با سلیقه های مختلف فراهم شده است که می توانند هر قسمت از فضایی که مد نظر دارند را با ذوق و سلیقه خود تغییر دهند. یکی از عناصر پر مصرف این روزهای ساختمان ها، استفاده از دیوارپوش می باشد.
دیوارپوش یا دیوارکوب ها، پوشش های به کار رفته بر روی دیوار هستند که در انواع طرح و رنگ ها به کار رفته است که البته قیمت دیوارپوش بسته به نوع آن متفاوت می باشد. افرادی که قصد تغییر دکوراسیون منزل و یا محیط اداری خود را دارند، می توانند مناسب ترین دیوارپوشی که مد نظر دارند را انتخاب کرده و از آن برای ایجاد دکوراسیون جدید استفاده کنند.
از انواع دیوار پوش ها می توانید در ساختمان ها مسکونی، اداری، تجاری استفاده کنید. برای منازل از دیوارپوش ها بیشتر در فضای بین کابینت ها آشپزخانه، روی ستون و یا حتی در قسمت هایی از دیوار پذیرایی و همینطور بالای تختخواب استفاده می شود.
دیوارپوش و سقف کاذب پی وی سی
نحوه اجرا، نصب و زیرسازی دیوارپوش پی وی سیبرای نصب دیوارپوش پی وی سی باید از راه های استاندارد و مطمئن استفاده کنید. برای اینکار می توانید از 2 راه استانداردی که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم، استفاده نمائید.
نصب مستقیم دیوارپوش روی لایه گچ و خاک دیوار نصب دیوارپوش با شاسی زیر سازی فلزی چگونگی نصب مستقیم دیوارپوش پی وی سی بر روی دیواره گچ و خاکاگر بخواهید دیوارپوش پی وی سی را روی نازک کاری گچ و خاک نصب کنید ابتدا باید از تراز بودن (اصطلاحا شمشه بودن) نازک کاری گچ و خاک اطمینان پیدا کنید. پس از آن باید توجه داشته باشید که هیچگونه رطوبت یا ترک خوردگی و روی دیوار نباشد. زمانی که سطح مورد نظر را آماده برای نصب دیوارپوش کردید، پانل های پی وی سی را به وسیله میخ کوب و یا منگنه کوب بادی بر روی دیوار نصب و محکم کنید.
نصب دیوارپوش پی وی سی توسط شاسی کشی و زیرسازی فلزینصب دیوارپوش پی وی سی با زیرسازی فلزی یک روش مطمئن و با دوام نصب دیوارپوش است. از ویژگی های این روش می توان به: ایجاد سطحی تراز تا 7 سانتی متر بیرون زدگی (با وجود هر نوع ناترازی در دیواره اصلی)، عبور تاسیسات برقی، عایق های صوتی، حرارتی و ... از محافظ خالی پشت پانل تا دیوار اصلی، قابلیت جمع آوری و انتقال دیوار پوش بدون آسیب دیدگی و همچنین مقاومت پروفیل های گالوانیزه زیرسازی در مقابل فضاهای مرطوب اشاره کرد.
ابزار و وسایل مورد نیاز جهت نصب دیوارپوش پی وی سیبرای نصب پانل های دیوارپوش پی وی سی به شاسی گالوانیزه F47، براکت، ریسمان، اتصالات (پیچ، رول پلاک، پیچ پروانه ای، میخ چاشنی، منگنه کوب بادی، میخکوب)، پروفیل گالوانیزه رانر و استاد (جهت اجرای دیوار پارتیشن)، نیاز دارید.
مراحل اجرا و نصب پانل های دیوار پوش پی وی سیمراحل نصب دیوارپوش در شرایط مختلف یعنی نصب دیوارپوش پی وی سی روی گچ و خاک و نصب دیوارپوش پی وی سی با زیرسازی فلزی متفاوت است. برای آگاهی از این موارد با ما همراه باشید.
نصب پانل های دیوار پوش پی وی سی روی دیوار داخلیهر جایی که پانل های پی وی سی روی آن قرار می گیرد، ابتدا باید مورد بازدید قرار گرفته شود و با مشرف بودن به پروژه، نوع متریال دیوار اصلی، محل نصب تاسیسات برقی و مکانیکی، وجود رطوبت و بسیاری عوامل دیگر مورد بررسی و جزئیات اجرایی متناسب ارائه گردد. با توجه به جزئیات نقشه، زیرسازی باید مخالف جهت پانل های پی وی سی در نظر گرفته می شود. یعنی اگر شاسی زیرسازی در راستای عمودی نصب شود، پانل های پی وی سی را باید به صورت افقی قرار دهیم.
سپس خط تراز را با به کارگیری از ریسمان یا تراز لیزری بر روی دیوار تعیین کرده و با فاصله های 50 سانتی متر، براکت ها را به وسیله پیچ و رول پلاک به دیوار اصلی متصل کنید.
وقتی یک ردیف از براکت ها را نصب کردید، سایر ردیف ها را با فاصله های 50 سانتی متر بر روی دیوار پیچ و رول پلاک کنید.
باتوجه به حجم عبور تاسیسات و ناهمسانی دیوارها، پروفیل های F47 را با بیشترین میزان، 7 سانتی متر از دیوار اصلی به براکت های نصب شده، پیچ کنید.
وقتی زیر سازی انجام شد، نوبت به نصب پانل های پی وی سی مخالف جهت پروفیل های F47 است. پانل های پی وی سی با زبانه هایی که در گوشه هایشان وجود دارد به یکدیگر چفت و بست می شوند. این نکته را مد نظر داشته باشید که هر کدام از پانل ها به وسیله لبه های بغلیشان به شاسی نصب شده و پیچ می شوند. در مرحله آخر ابزار های پی وی سی (ابزار لبه دیواری، نبشی ثابت و تاشو، قرنیز و ...) را با چسب به پانل ها متصل کنید.
نصب پانل های دیوار پوش پی وی سی با زیرسازی فلزیاگر دیوار بنایی وجود نداشته باشد، به کمک پروفیل های گالوانیزه رانر و استاد نسبت به بوجود آوردن دیواره ای کاذب (پارتیشن) اقدام شود. رانر سازه ای به شکل U است که استاد های C شکل را شامل می شود. با توجه به نقشه و جهت قرارگیری پانل ها، در اول و آخر دیواره کاذب رانر قرار می گیرد و سپس رول بولت می شود. بین رانرهای نصب شده، استاد ها با فاصله های 50 سانتی متر قرار می گیرند. وقتی زیرسازی فلزی دیوار کاذب به پایان رسید، پانل ها مخالف جهت استاد ها به سازه پیچ می شوند.
نکته مهم: روی دیوارهای پارتیشن رانر و استاد هیچ نوع بار مرده ای مثل اسپلیت، درب و ... اضافه نکنید.
مراحل نصب دیواپوش های پی وی سی
نحوه اجرا، نصب و زیرسازی سقف کاذب پی وی سیدر طی این سالها یکی از متریال های ساختمانی که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است، سقف کاذب می باشد که دارای تنوع بالایی بوده و کسانیکه قصد خرید سقف پی وی سی را داشته باشند، با پیشنهاد زیاد و مختلفی رو به رو می شوند. سقف کاذب دارای پیشینه طولانی و قدیمی بوده، به گونه ای که در زمان های گذشته سقف های مکان های مهم مانند مساجد، کلیسا، کاخ های سلطنتی و مکان های مشابه آن با فاصله های زیاد از سقف اصلی، سقف تزئین شده را بعنوان سقف نهایی اجرا می کردند. اینکار هم باعث زیبایی محیط شده و هم به دلیل حفظ انرژی دمای داخلی را متعادل نگه می دارد، آکوستیک کردن و یا تنظیم صدا با توجه به شرایط و همینطور نیاز محیط تنظیم می شود. جهت اجرای سقف پی وی سی پانل طولی، بعد از اندازه گیری ابعاد سقف، اتصالات سقف کاذب را روی سقف اصلی نصب کنید. پس از انجام این کار، پانل طولی را اندازه گذاری نموده و روکش پلاستیکی پانل را برداشته، آن را در اندازه مورد نظر برش بزنید. بعد از انجام این کار پانل طولی اول را جایگذاری و فیکس کنید.
به منظور نصب سایر پانل های طولی سقف پی وی سی، محل قرارگیری چراغ ها را روی پانل مشخص کرده و آن را برش بزنید. بقیه پانل های سقف را نیز جاگذاری و فیکس کنید. در نظر داشته باشید پانل های طولی سقف کاذب PVC، به صورت نری و مادگی به یکدیگر چفت و بست می شوند.
بعد از اجرای پانل های سقف کاذب پی وی سی، چراغ ها و لامپ های آن را در جایی که قبلا مشخص کردید و برش زدید روی سقف قرار دهید.
برای مرحله پایانی نیز سقف را تمیز کنید و از اجرای بی نظیر خود لذت ببرید.
نکته: کلیات اجرای سقف کاذب PVC تایلی یا مشبک مشابه با نوع پانل طولی می باشد و بعد از اجرای شبکه بندی سقف، تایل ها را در جای خود جاگذاری می نمایند.
شرکت آذران فضانما یکی از تولید کننده های انواع سقف کاذب و دیوارپوش PVC می باشد که با مراجعه به وب سایت این مجموعه (www.azaran.com) می توانید از تمام محصولات تولید شده در این شرکت دیدن کرده و علاوه بر آشنایی با ویژگی ها و کاربردهای هر یک، می توانید محصول مورد نظر خود را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از آذران فضانما تهیه کنید.
شرکت آذران فضانما با ارائه بهترین انواع دیوارپوش و سقف کاذب در خدمت شما همراهان گرامی می باشد. برند کوبوآ یکی از تولیدات شرکت آذران فضا نما است که انواع محصولات دیوارپوش و سقف کاذب پی وی سی را در قالب محصول کوبوآ، کوبوآ پلاس و کوبوآ تایل به بازار عرضه می کند.
منبع: فردا
کلیدواژه: نصب سقف کاذب قیمت دیوارپوش بر روی دیوار دیوار اصلی پی وی سی سانتی متر دیوار پوش گچ و خاک
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
فیلم «آپاراتچی» مصداقی از پرداختن به سینمای مردمی است که در چهلودومین جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست سیمرغ بلورین و جایزه ویژه کارگردانی بخش نگاه نو را از هیئت داوران دریافت کند؛ از مهمترین ویژگیهای این فیلم روایتی است که فضای خارج از پایتخت ارائه میشود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، «من فقط یک فیلمسازم و تمام زندگیام سینماست. سینما شغل من نیست، عشق منه.» اینها سخنان جلیل رشیدی است، شخصیت اول فیلم آپاراتچی، که برگرفته از شخصیت جلیل طائفی، یک عاشق سینما در دهه ۶۰ است؛ جلیل اگر چه شغلش نقاشی است، اما عشقش فیلمسازی است و حاضر است سختیهایش را هم به جان بخرد؛ فیلم آپاراتچی روایتگر دلبستگیهای یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما است که با اشتیاق تمام به تولید چند فیلم کوتاه موفق شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است؛ به طور کلی در این فیلم با یک اثر درباره سینما و برای سینما روبهرو هستیم.
مسئله آپاراتچی مسئله سینما، مسئله بقا یا از میان رفتن سینما است، مسئله فیلم آپاراتچی به ظاهر محدود به یک دوره زمانی خاص و در عمل مربوط به همیشه تاریخ در این مرز پرگهر است و بر این اساس علی طاهرفر کارگردان فیلم آپاراتچی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دو رویکرد اساسی در درونمایه فیلم آپاراتچی وجود دارد، اظهار میکند: رویکرد اول فیلم آپاراتچی هنر مردمی است و رویکرد دوم آن روایت دهه ۶۰، زیست و فرهنگ مردم تبریز در این دهه است که میتوان گفت در دل همین هنر مردمی ادای دین به سینما نیز موضوعی نهفته است.
وی ادامه میدهد: موقعیت فیلم در ادای دین به سینما جزو موقعیتهای نمایشی است که بیشتر کارگردانان دوست دارند در آن یک تجربه داشته باشند چراکه یک عمر پشت دوربین به تجربه نشستند و میخواهند همین تجربیات را جلوی دوربین ببرند.
کارگردان فیلم آپاراتچی با اشاره به اینکه همانند کشورهای دیگر نمایندگان زیادی برای فیلم در سینما ایران داریم و این موضوع یک دغدغه فرهنگی برای سینماگران محسوب میشود، تصریح میکند: گاهی اوقات در دل فیلمها بسیاری از حقایق سینما ظهور و بروز پیدا میکند، به طوری که گاهی لحظات شیرینی را رقم میزند و گاهی نیز حقایق تلخی در آن هست که نکات گفته نشده سینما را بیان میکند؛ در همین راستا این اتفاقات دست به دست هم دادند که من با رغبت به سمت آپاراتچی بیایم.
در «آپاراتچی»، تلاش برای ارائه هنر مردمی بودوی با اشاره به موضوع ادای دین به سینما میافزاید: وقتی که با یک موضوع خاص مواجه هستیم مخاطبان آن خاص خواهند بود و عام نیستند در همین راستا تلاش کردیم هنر مردمی را ارائه دهیم که مخاطب عام داشته باشد.
طاهرفر میگوید: دغدغه ما این بود که فیلمی با شاخصهها و مولفههایی را تولید کنیم که مخاطب عام را جذب کند تا افراد علاوه بر اینکه لحظات شاد، مفرح، شیرین و گاهی کمدی را مشاهده میکنند، هنگام خروج از سینما یک ارزش افزوده فرهنگی نیز به همراه داشته باشند چراکه مخاطب در سبد فرهنگی خود یک فیلمی را انتخاب و هزینه اقتصادی کرده است در همین راستا حق دارد هنگام خروج از سینما حداقل از نظر مضمونی یک تعالی را در خود احساس کند.
وی در خصوص برخوردهای مردمی نسبت به فیلم نیز اظهار میکند: هنگامی که در عرصهی غوغا سالاری فیلمهای کمدی و گیشه پسند قدم میگذارید کار دشوار میشود اما به لطف خدا در هر کدام از مولفههایی که بیان شد بازخوردهایی با تراز بالا و پایین از سوی مخاطبین دریافت کردیم که این بازخوردهای خوب انگیزه مضاعفی را برای ادامه دادن در این مسیر به ما داده است.
کارگردان فیلم آپاراتچی با بیان اینکه امیدوارم روزگاری به این نتیجه نرسیم که باید در بستر طنز چیزی را تعریف کنیم تا مخاطب به سینما بیاید، ادامه میدهد: ما باید در لایههای بیرونی، درونی، فرامتن و زیر متن یک مفهومی را بگنجانیم تا مردم به بهانه کمدی بودن فیلم بیایند و آن مورد را نیز دریافت کنند؛ از این رو امیدوارم روزی فرا برسد که ما در حوزه فیلمهای غیر کمدی به جایگاهی برسیم که فیلم ما جزو انتخاب اول تماشاچیها باشد.
وی تصریح میکند: طی سالهای اخیر اتفاقاتی رخ داده که سلیقه مخاطبین را بر مدار برخی کارهای ناصواب فرهنگی بناگذاری کردیم و این اتفاقی نامبارک و راه انحطاط سینمایی ما است، از این رو باید توجه داشت که معمولاً وقتی چنین اتفاقی میافتد هم سرمایهگذاران و هم تهیه کنندگان و به تبع آن در یک دراز مدت یا میان مدت کارگردانان و نویسندگان نیز به آن سمت خواهند رفت و صرفاً بر مبنای رسالت خود عمل نمیکنند؛ در همین راستا امیدوارم روز فرا برسد که با حمایت سازمان سینمایی و جریان سینمایی کشور شاهده آفرینش آثاری بهتر باشیم.
تنوع ژانرهای جشنواره فجر، از مهمترین نکات آن بودطاهرفر میافزاید: جشنواره فیلم فجر امسال از همان انتخاب فیلمها برای بخش نگاه نو و سیمرغ، طبقه بندی که اتفاق افتاد و جواب نهایی که برگزار کنندگان آن مبنی بر تکمیل جدول فیلمها دادند که در وسط جشنواره نیز خیلی از منتقدین و کارشناسان عنوان کردند که عدالت سینمایی رعایت نشده، با فراز و نشیب زیادی همراه بود؛ در همین راستا باید گفت که حواشی جشنواره زیاد بود اما مهمترین حسن آن وجود تنوع موضوعی قابل قبول سینمای اجتماعی، کمدی، سیاسی، ورزشی و حتی کودک و نوجوان بود.
وی با بیان اینکه ما گاهی اوقات مصلحت را فدای حقیقت میکنیم، میگوید: بسیاری از فیلمسازان دیگری بودند که باید در بخش سودای سیمرغ حضور پیدا میکردند، همه عواملشان به چالش کشیده میشدند و یک رقابت پایا پای میداشتند اما این اتفاق نیفتاد؛ از این رو یقین دارم که سال بعد سازمان سینمایی یک تدبیری برای این موضوع خواهد داشت.
کارگردان فیلم آپاراتچی اظهار میکند: باید اعتراف کنم لطف خدا و شهدا بود که در اولین حضور و اولین فیلمم در بخش مسابقه رفتیم و سیمرغ نیز گرفتیم؛ همچنین خیلی خوشحالم که فیلمی با موضوع دهه ۶۰، جنگ، ترور، شهادت، نماز جمعه و هنر مردمی ساختیم.
وی با بیان اینکه دیوار بزرگ و حائلی که برای تولید فیلم میان شهرستان و پایتخت بود در حال کوتاه شدن است، ادامه میدهد: اتفاق بدی است که فیلمسازان شهرستانی بعد از یک، دو و حتی سه دهه بعد فضا برایشان فراهم شود تا فیلم بسازند، چراکه این باعث میشود خیلی از انرژیها، پتانسیلها و استعدادهایی که در شهرستانها داریم رو به نابودی برود و گاهی نیز فنا میشوند؛ به طوری که شخص یا مسیر خود را عوض میکند و قلم و دوربین را زمین میگذارند یا امیدی به این سینما نخواهد داشت.
طاهرفر تصریح میکند: با رویکردهای امسال جشنواره فیلم فجر به آینده امیدوار شدم و امیدوارم که سازمان سینمایی سوره، فارابی و سازمان سینمایی در ادامه نیز اتفاقات خوبی را رقم بزنند.
تصویر، هنری اثرگذار استعلیرضا استادی بازیگر فیلم آپاراتچی نیز در گفتوگو با ایمنا با بیان اینکه از حضور خود در خانواده فیلم آپاراتچی خرسند هستم، اظهار میکند: هر هنرمندی دغدغه این را دارد که متفاوتتر از قبل باشد، در همین راستا این پروژه برای من یکی از بارزترین موارد بود و زمانی که کار پیشنهاد شد، کلیت فیلم را خواندم و با توجه به اینکه فیلمی روایی و روایتگر بخشی از هنر سینما بود با افتخار نقش پیشنهاد شده را قبول کردم.
وی ادامه میدهد: در بازخوردها بیان شد که آپاراتچی فیلم کمدی شریفی است که میشود آن را با خانواده دید، نمیگویم فیلمهای دیگر خالی از شرافت بوده اما این فیلم با توجه به تحقیق و پژوهشی که آقای طاهرفر انجام دادند در این زمینه به طبع خود را نشان داده است چرا که وقتی یک کار خروجی یک تفکر و پژوهش باشد و درست چیده شود خروجی آن استقبال خوب مردم خواهد بود؛ از این رو فیلم خوب اقبال شده و نشان میدهد که فیلمساز توانسته کار خود را به درستی انجام دهد.
بازیگر فیلم آپاراتچی تصریح میکند: جشنواره چکیده و نتیجه کارهای تولید شده یک الی دو ساله هنرمندان است و در فیلم هنرمندان نیز میتوانیم بازخورد شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و… را مشاهده کنیم.
وی افزود: هویت یک ملت در آثار هنریشان دیده میشود به همین خاطر من تمام کارهای تولید شده را خالی از این بحث نمیبینم و به مرزبندی شهرستانی و مرکزی زیاد قائل نیستم چراکه هر هنرمندی اگر کار قابل اعتنا برای تولید داشته باشد میتواند حرفی نیز برای گفتن داشته باشد؛ در همین راستا فیلم آپاراتچی هم از آن دسته کارهایی است که فیلمساز توانسته به نحو احسن کار خود را انجام دهد.
استادی میگوید: ساخت فیلمهایی همچون آپاراتچی میتواند بر فرهنگ یک کشور اثرگذار باشد چرا که اکنون یکی از هنرهای ارتباطی و تأثیرگذار، هنر تصویر است و باید بیشتر به آن اهمیت داده شود.
وی اظهار میکند: به وفور سوژههایی همچون آپاراتچی در کشور و جامعه ما اتفاق افتاده است؛ در همین راستا پرداختن به شخصیتهای هنری، قهرمانی، فرهنگی و… در قالب سینما، تلویزیون و مواردی از این دست میتواند بر افق فرهنگی و هنری کشور مؤثر باشد.
به گزارش ایمنا، آپاراتچی تازهترین روایت سینما از سینما است که میتوان آن را ادای دینی به این حوزه دانست اما آنچه این فیلم را از دیگر آثار مشابه در این زمینه متمایز میکند، پرداختن به سینمای مردمی است و تقابل آشکاری که این نوع از سینما با دو جریان تحجر و شبه روشنفکری دارد؛ فیلم سینمایی آپاراتچی در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست سیمرغ بلورین و جایزه ویژه کارگردانی بخش نگاه نو را از هیئت داوران دریافت کند و در این راستا باید به این نکته توجه داشت آپاراتچی سعی داشته عموم مردم را به فیلم جذب کند و در این مسیر به موفقیت نیز دست یافته است.
کد خبر 748562